۱۳۸۸/۱۲/۷

زندگی با «دلمونته»

همه آنهایی که تا حالا اسباب‌کشی داشته‌اند، می‌دانند که قدم اول در این راه، پیدا‌کردن کارتون «موز دلمونته» است. این کارتونها، به خاطر محکم‌بودن کف و داشتن دسته و انواع فضایل دیگر، گویی از ازل برای همین موضوع ساخته شده‌اند و موز، بهانه ای بیش نبوده است. 
اما فصلهایی از سال هست که گونه‌های اصل و دست‌اول این کالا به شدت کمیاب می‌شود وکارتونی که شما از کنار کوچه به خانه می‌آورید ممکن است سه نوع دست‌خط با سه رنگ ماژیک روی آن باشد. اولی نوشته:« لباسهای کوچک‌شده بچه‌ها» و دورش را با همان ماژیک قرمز دایره کشیده. دومی خطی شتابزده است:« ظروف آشپزخانه -کریستالهای عروس» و سومی با ماژیک آبی درشت نوشته:« پتوبرقی، کمربند‌طبی- داروهای مادرجون»!

۶ نظر:

  1. سلام
    چقدر از اسباب کشی بدم میاید! :((
    ولی شما مثل همیشه زاویه دید جالبی داشتید راجع به این موضوع!

    پاسخحذف
  2. خرم آن روز کزین خانه ی ویران بروم...

    پاسخحذف
  3. به زودی ما هم اسباب کشی در راه داریم
    حالا فهمیدم حکمت کارتون های موز در پارکینگ چیست ...

    پاسخحذف
  4. خیلی درک کردم. دقیقا الان درگیریم. به مامان سپردم کارتوناشونو تا سال دیگه که هردو قراره اثاث کشی کنیم یه جایی جابدن!

    پاسخحذف
  5. ..می ترسم!!از این همه شباهت...نکنه ما دوقلو بودیم..احیانا هندی هم بودیم!!!!!!...بعد از هم جدا شدیم...حالا همو پیدا کردیم.......وقتی دانشگاه تموم شد یه عالمه از این کارتونها گرفتم...دقیقا بخاطر کفبندی محکم وداشتن دسته و خلاصه جون میداد برای کتاب و بازگشت به خانه....سالهاست که اکثر اون کتابا رو دور ریختم ولی کارتن ها نه!!خیلی بدرد بخورن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  6. کلی به کارگرهای غرفه میوه فروشی التماس کردم که چند تا از اون کارتنهای موزی رو که روی هم گذاشته بودند به من بفروشند بی محلی می کردند انگار صدام رو نمی شنوند آخرش یکی شون در حالی که وانمود می کرد داره چیزی رو جا به جا می کنه از کنارم رد شد و گفت بذار کارتنیه بره بعد بیا
    شما هم یا قبل از اومدن کارتنی یا چند ساعت بعدش اگه به میدان تره بار سر بزنی می تونی هر چقدر دلت می خواد کارتن موز بخری به ثمن دانه ای 300 تومان خود کارتنی ها می فروشند دانه ای 500 تا 600 تومان در ضمن کلا هر دو تا کار غیر قانونیه چون شهرداری یک قرارداد کلی با شرکت کارتون جمع کنی داره و همه کارتن ها رو از قبل بهش فروخته به همین خاطر کل این معامله باید با صدای بسیار آرام و با حداکثر سرعت انجام بشه

    پاسخحذف