۱۳۸۹/۵/۵

مردی که ضرورتش از بهشت بیشتر است

منتظر نیستیم بیایی پولها را به طور مساوی بین آدمها تقسیم کنی، حتی منتظر نیستیم بیایی ظالمین را از دم تیغ بگذرانی، الآن فقط منتظریم بیایی و قرائتت را از دین بیاوری.
فکرش هم قند توی دل آدم آب می‌کند: خوانش آخر!
به قرائتت از دین، به حقیقت، بیشتر از خود عدالت؛ بیشتر از صلح، حتی بیشتر از خود بهشت نیاز داریم.آدم اگر این همه سئوال توی سرش باشد در بهشت هم بهش خوش نمی گذرد.

۱۸ نظر:

  1. ما به قرائت تو از دین خیلی خیلی محتاجتریم ولی چرا احتیاجمان منتهی به خواندنت نمی شود، نمی دانم!

    پاسخحذف
  2. سلام امروز صبح پیدات کردم
    خیلی خوشحالم
    پریشون نویسی هات و ساده نویسی هات و اون نوشته هایی که نوشتی تا راحت بشه قلبت تار احت بشه ذهنت بی خیال اینکه کسی میفهمه یا نه... همه ی اینا رو دوست دارم
    بنابراین لینکت کردم
    به قلبم خوش اومدی

    پاسخحذف
  3. به اين مي گويند ارتقا. درست است؟ زماني مي خواستند باشد براي همان مسايل ساده آب و نان و علم و صلح و ...
    اگر امروز مي خواهيم باشد براي قرائتش، براي نگاهش، براي زاويه ديد متفاوتي كه ميگويند دارد يعني رشد كرده ايم. فقط چرا خودش رشدمان را باور نمي كند نميدانم

    پاسخحذف
  4. یک وقتی خیلی گیر داشتم که حقیقت عالم را بفهمم و خیلی براش تمرکز و اصرار به خدا کردم سخت و پیچیده. شبی خواب دیدم در میانه‌ی آسمان با سرعت وحشتناکی در حال حرکتم سرعت آن‌قدر زیاد بود که پوست صورتم داشت از هم جدا می‌شد و فشار هوا داشت سینه‌ام را می‌شکافت. فریاد می‌زدم نمی‌خوام بفهمم نخواستم... با وحشت از خواب پریدم هنوز سینه‌ام از فشار درد می‌کرد و پوست صورتم کشیده می‌شد.
    گفتم شاید با این خواب بنا بوده بفهمم که فهمیدن ظرفیت می‌خواهد. فکر کنم تا ظرفیت ما بالا نرود چیزهایی که می‌فهمیم همین‌قدر است که الان می‌فهمیم حتی اگر گوینده آخرش باشد.

    پاسخحذف
  5. مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس:
    آخرین معجزه مال پیامبر بود که سطحش هم خیلی بالاتر بود.
    و ظاهرا امام زمان با معجزه نمی آید.
    همزمان، دیگران هم ادعای امام زمانی می کنند.
    آخرین قرائت از دین را هم که می آورد.

    از کجا خیالم راحت شود، که من جزء آنهایی نباشم که انکارش می کنند.

    به قول آقای بهجت: لو لا ان السیف بیده، لأفتی الفقهاء بقتله

    خصوصا که گفته اند حضرت بیش از رسول خدا آزار می بیند، چون خوانش آن زمان بت و ... بوده، اما پشتیبان خوانش های ما استدلال های قرآنی است

    می گویند او بر خوانشی مشی می کند که عده زیادی از مردم می گویند: اصلا این از نسل پیغمبر نیست!(چه رسد به امام زمان بودن)

    پاسخحذف
  6. 1 (کلیپ تصویری، سی دی ویزه ی رحلت ایت الله بهجت)
    2 (غیبت نعمانی، ص297)
    3 غیبت طوسی،ص188/ غيبة للنعماني، ص233

    این هم ادرس هایش/ اگر دوست داشتید، بگذاریدش.

    پاسخحذف
  7. سخت است آدم خودش فکر کند نه؟ بهتر است منتظر باشد یکی بیاید بگویید چطوری فکر کن و عین جواب های حاضر کنکور سوال ها را هلو برو تو گلو جواب بدهد نه؟ امام زمان شما به این درد می خورد نه؟

    پاسخحذف
  8. سخت است آدم ضعفش را بپذیرد نه؟ سخت است آدم بعضی وقت ها تکبرش را کنار بگذارد و به ضعفش در فکر کردن و فهمیدن حقایق اعتراف کند؟ سخت است آدم قبول کند که حرفهایی هست که او با فکر کردن نمی تواند به آنها برسد، و کسی هست که خدا او را بر ما برتری داده و او بهتر فکر می کند، می فهمد، و از خدا دریافت می کند؟
    امام زمان ما بیش از اینکه به این درد بخورد که سوالهای ما را جواب بدهد، به این درد می خورد که خدا امتحان کند، و رسوا کند آنهایی را که تکبرشان را پشت بعضی حرفهای معقول پنهان می کنند.
    الان هم اگر کسی فکر می کند و به نتیجه کاملی می رسد، حتما از الهامات الهی و هدایت تکوینی اولیای او و التماس و تضرع های شبانه و روضه ها و زیارت های متواضعانه بوده است! و گرنه هیچ کس با فکر کردن و بدون شفاعت و نظر اولیای خدا و یاری خدا به جای درست و مسیر هدایت نمی رسد.
    ابو علی سینایش هم وقتی می خواست یک فکر اساسی کند، دو رکعت نماز می خواند!
    و تازه جواب های حضرت مثل پاسخ های کنکور نیست. جون کسی که اهل فکر و اهل دل سالم نباشد، پاسخ هایش را نمی فهمد. مگر هر بچه ای سوال و جواب های مسائل پیچیده علمی را می فهمد!
    امام زمان جواب بدهد، تازه اول دعوا است. آنهایی که به فکر خودشان زیادی اتکا دارند و دلهای مریضی دارند، دعوا را شروع می کنند. می گویند اصلا تو امام زمان نیستی!

    پاسخحذف
  9. این نوشته طولانی، پاسخی بود به ناشناس قبلی که گفته بود: سخت است آدم خودش فکر کند نه؟

    پاسخحذف
  10. هر که قرار بود بیاید ، تا الان آمده بود .
    "ندا"ی آمدنش نوش داروی بعد مرگ "سهراب" است .

    پاسخحذف
  11. خوانش آخر ... دقیقا زدید تو خال...........

    پاسخحذف
  12. وبلاگت رو دوست دارم
    همین

    پاسخحذف
  13. با سلام
    اینجانب دانشجوی دوره کارشناسی رشته روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبایی هستم و برای تکمیل پایان نامه ام نیازمند تکمیل پرسشنامه هایم توسط دانشجویان دانشگاه های شهر تهران هستم. موضوع پژوهش من بررسی رابطه بین ابعاد عشق و تعدادی از ویژگی های فردی می باشد و برای پرکردن پرسشنامه ها حداقل شرط لازم این است که آزمودنی هم اکنون داری رابطه عاشقانه با شخصی دیگر و یا افکار عاشقانه درباره شخصی دیگر باشد. لازم به توجه است که نمونه من بایستی از دانشجویان دانشگاه های تهران باشد ولی شرکت تمامی دانشجویان کشور در این پژوهش مجاز است وجواب آزمون به آنها داده خواهد شد. در پایان خواهشمند است فیلد مربوط به دانشگاه را بدرستی پر کنید تا در انتخاب اعضای نمونه پژوهش دچار اشتباه نشویم.
    برای شرکت در آزمون آدرس زیر را در مرورگر خود کپی کنید و کلید اینتر را فشار دهید.
    Azmoon.freei.me
    از مسئول وبلاگ خواهشمندم برای اعتلا و پیشرفت سطح علمی جامعه این آگهی را حذف نکند تا سایر بازدیدکنندگان هم در صورت تمایل بتوانند شرکت کنند.
    با سپاس

    پاسخحذف
  14. من کاری ندارم امام زمان هست یا نه. کاری ندارم خدایی هست یا نه. یعنی نمی خواهم اینجا بحث کنم. ولی ای کاش این تفکرات همانگونه که تا حالا شده دیگر باعث انفعال نشه.
    مگر ما آدمهای معمولی "غیر معصوم" نمی توانیم هر کدام تکه ای از زندگی بشریت را حتی به اندازه یک ذره بهتر کنیم؟ اینقدر نباید بر طبل بودن به جانب حق کوبید. باید زندگی را بهتر زیباتر کرد به قدر وسع خودمان

    پاسخحذف
  15. یه ناشناس رهگذر
    خوانش آخر از دین را آخرین انبیا آورده ولی اونایی که براشون دردسر ساز بوده و مانع طغیان هوا و هوس های مخفی و اشکار و خوداگاه و ناخوداگاهشون بوده دفنش کردند هر لحظه هم دارن دفنش میکنن اینر خوانش پخش زنده رو پارازیت میندازن روش که کسی نبینه نشنوه نفهمه که به ضررشونه
    امام آخر میاید تا پارازیت ها رو از خوانش آخر برداره تا باطل های قاطی شده با اون رو ریشه کن کنه
    اینه همه فکر میکنن دین جدیدی اومده
    والا دین همون دین پویا و زنده ی 1400سال پیشه که از بس بالا و مانا بوده منتظر یه آدمای با ظرفیت مونده تا به ظهور و بروز برسه

    پاسخحذف